۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۹۲۲۲
فجر سلیمانی؛

هرمزگان| آمریکا در کرانه‌های خلیج فارس لگدمال شد

هرمزگان| آمریکا در کرانه‌های خلیج فارس لگدمال شد
راهپیمایان هرمزگانی در جای جای این استان پهناور، شکوه چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی را بر کرانه‌های خلیج فارس با فریادهای مرگ بر آمریکا طنین‌انداز کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، 22 بهمن امسال بر کرانه‌های نیلگون خلیج فارس جلوه دیگری داشت چراکه مرد و زن و پیر و جوان یکدل و یکصدا در فجر سلیمانی به یاد همه شهدا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

راهپیمایی 22 بهمن در هرمزگان جلوه‌های باشکوهی از عظمت مردمان ساحل‌نشین ایران را به نمایش گذاشت که تاریخ گواهی بر رشادت و جانفشانی آنان در صیانت از وطن و اسلام بوده است.

مهم‌ترین پیام این حرکت باشکوه و عظیم مردم ایران این است که ملت بزرگ ما هرگز در برابر فشارها، تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تسلیم نخواهد شد و تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حرکت عظیمی را که حضرت امام (قدس‌الله نفسه الزکیه) آغاز کردند، ادامه خواهد داد.

مردمی که در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی عزیز با آن عظمت وصف‌ناشدنی حضور یافتند، در صحنه 22 بهمن نیز قاطعانه هوشیاری و موقعیت شناسی خود را به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی 22 بهمن سیلی سخت دیگری بر صورت مستکبران است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در حاشیه مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهار کرد: 22 بهمن امسال بدلیل قرارگیری در شرایط حساس و خاص داخلی و منطقه‌ای از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی با بیان این که مردم بزرگ ما در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و مراسمات مختلف آن در سراسر کشور یک عظمت بی‌سابقه‌ای از حضور خود را به نمایش گذاردند، خاطرنشان کرد: پس از آن حضور عظیم و سپس سیلی سخت موشکی سپاه به آمریکایی‌ها شاهد آن بودیم که آنان سعی در ایجاد توطئه‌هایی در داخل کشور نیز بودند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: حضور امروز مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده عزم جزم ملت ایران برای ایستادگی در برابر دشمن و قدرشناسی از همه شهدا و ایثارگران دلاوری است که برای استقلال و عزت این سرزمین جان خود را نثار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: این انقلاب متعلق به مردم است و 41 سال حضور با شکوه در تمامی مناسبت‌های مختلف نیز گواه مردمی بودن نظام ما است.

سخنران ویژه مراسم 22 بهمن بندرعباس: راه مقاومت راه پیروزی است

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان بندرعباسی در کرانه نیلگون خلیج فارس در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای گرانقدر استان هرمزگان اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) آنهم در کشوری که ژاندارم آمریکا در منطقه بود، برای آمریکایی‌ها و دیگر ابرقدرت‌های آن دوران سخت تمام شد و لذا آنان برای جلوگیری از قدرت گرفتن این انقلاب دست به هر توطئه و اقدامی زدند.

وی با بیان این که دشمن از عظمت انقلاب اسلامی 22 بهمن ملت ایران بر خود لرزید، افزود: کینه‌ورزی و توطئه بر علیه ملت ایران در طول این 41 سال اخیر حتی در یک روز نیز تعطیل نشده است و دشمن به طور مستمر در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی در اشکال مختلف است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خانه ملت ادامه داد: هدف آنان از این همه توطئه و فشار آن بوده و هست که انقلاب اسلامی را در درون مرزهای خود زمین‌گیر کرده و نگذارند تا پیام این انقلاب که همانا عزت‌طلبی و ایستادگی بر روی پای خود است، به جهان رسیده و تجربیات این ملت به دیگر ملل آزادی‌خواه و عزت طلب جهان منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی با اشاره به نقش ایران پیش از انقلاب در خدمت به آمریکا و منافع استکباری آن در منطقه، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ضربه بزرگی به منافع آمریکایی‌ها در منطقه بود و سبب شد تا آنان جنگی تمام عیار را با ملت ایران به راه بیاندازند و برای 8 سال انقلاب ما را درگیر با جنگی کنند که میان دو کشور اسلامی در جریان بود.

وی به نقش رهبری و مرجعیت دینی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: امام راحل (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی تا به امروز اجازه نداده‌اند که دشمنان عزت و اقتدار ملت ایران را خدشه کنند و این عزت برای ما یک سرمایه عظیم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از حضور باشکوه مردم انقلابی بندرعباس در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: آفرین بر شما مردمی که در برابر همه این فشارها ایستاده‌اید و راهی را برگزیده‌اید که بدون شک همچون راه انبیاء اگر چه سختی دارد اما پیروزی نهایی با اوست.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی ادامه داد: راه انبیا نیز در گذشته ساده نبوده است. همواره سختی وجود داشته اما روزهای روشن نیز وجود دارد. فتح و پیروزی برای حق رقم زده خواهد شد و وعده خداوند در این زمینه استوار است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان بر علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: مسیر ما مسیر سختی بوده است و در این راه صبر و تقوا به مدد مردم ایران آمده است اما وعده پیروزی نزدیک است و بشارت خداوند محقق خواهد شد و خدا امتی که عزت‌طلبی و استقلال را برگزیند، کمک خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید بتوانیم راه دیگری داشته باشیم. شاید بتوانیم دست از مقاومت بکشیم اما اگر تاریخ را بخوانیم خواهیم دید که آنان که شبهه‌ای در مقاومت داشته و راه ذلت و تسلیم را در پیش گرفتند، چه سرنوشتی پیدا کردند. تاریخ پیش روی ما قرار دارد و ما با اندک مراجعه‌ای به تاریخ می‌توانیم سرنوشت اقوام مختلف را ببینیم.

وی افزود: دشمن با ترور حاج قاسم سلیمانی گمان کرد که ریشه مقاومت در وجود ملت ایران خشکانده است اما حضور بی‌سابقه و باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر او در خوزستان، تهران، مشهد، قم و کرمان نشان داد که راه شهادت در وجود ملت ایران نهادینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی با بیان این که انقلاب اسلامی برخواسته از اراده ملت ایران در مسیر کسب استقلال و عزت ملی است، افزود: انقلاب اسلامی شیوه زندگی شرافت‌مندانه را به ملت‌های منطقه آموخت و موجب شد تا ملت‌ها از انقلاب اسلامی 22 بهمن 1357 ما الگو بگیرند. همان طور که دیدیم مردم عراق پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی به میدان آمدند و فریاد خروش بر علیه آمریکای تروریست و جنایت‌کار سردادند.

وی با اشاره به ابعاد فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در حفظ آن تا به امروز، تصریح کرد: قدردانی از خون مطهر شهدا با حضور به موقع ودشمن شکن در صحنه میسر است و بحمدالله ملت انقلابی ما همیشه پای انقلاب، نظام و دستاوردهای آن ایستاده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت صیانت از این حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: انتخاباتی مهم در راه است و همه تأکید دشمنان بر برگزاری ضعیف این انتخابات با مشارکت پائین است اما به لطف خدا و با بصیرت مردم ایران، حضوری باشکوه‌تر از هر دوره را شاهد خواهیم بود چرا که انتخابات دوم اسفند ماه قوام بخش امنیت و اقتدار کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات